Ogłoszenie o naborze na stanowisko: starszy referent w Wydziale ds. Cudzoziemców
Komendant
Morskiego Oddziału SG w Gdańsku
ogłasza nabór na stanowisko:
STARSZY REFERENT SEKCJI KOORDYNACJI I NADZORU
W WYDZIALE DS. CUDZOZIEMCÓW
MORSKIEGO ODDZIAŁU STRAŻY GRANICZNEJ
Wymiar etatu: 1/1; Miejsce wykonywania pracy: Gdańsk, ul. Oliwska 35
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Opracowywanie na podstawie zebranych materiałów informacji o cudzoziemcach ubiegających się o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, stały lub pobyt rezydenta długoterminowego UE a także o zarejestrowanie pobytu obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, obywatela Konfederacji Szwajcarskiej oraz członków rodzin w/w państw – w zakresie ewentualnego zagrożenia dla obronności, bezpieczeństwa państwa albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- Opracowywanie na podstawie zebranych materiałów informacji do Szefa Urzędu ds. Cudzoziemców w sprawach rozpatrywanych wniosków cudzoziemców o nadanie statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej zgodnie z art. 45 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
w zakresie określonym art. 19 ust. 1 pkt 3 lub ust. 2 lub art. 20 ust. 1 pkt 2 lub ust. 2 lub 3 wymienionej ustawy, oraz gromadzenie w niezbędnym zakresie materiałów dotyczących tej kategorii cudzoziemców. - Prowadzenie i bieżąca aktualizacja komputerowego zbioru danych o cudzoziemcach ubiegających się o zezwolenie na pobyt czasowy, stały lub zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE oraz zarejestrowanie pobytu obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin w terytorialnym zasięgu działania Oddziału.
- Opracowywanie dla dyrektorów urzędów morskich informacji w sprawach o których mowa
w § 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 maja 2016 r. w sprawie książeczki żeglarskiej (Dz.U. poz. 810), w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec. - Bieżąca analiza dokumentacji złożonej przez cudzoziemców do właściwego wojewody
w sprawie wniosków o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy, zezwolenia na pobyt stały lub zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE oraz zarejestrowanie pobytu obywateli UE i członków ich rodzin. - Opracowywanie dla wojewodów informacji, czy nabycie przez cudzoziemca obywatelstwa polskiego nie stanowi zagrożenia dla obronności lub bezpieczeństwa państwa albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- Realizacja innych zadań wynikających z wewnętrznego podziału zadań Wydziału do Spraw Cudzoziemców i wykonywanie poleceń przełożonych zgodnie zaistniałymi potrzebami służbowymi.
Warunki pracy: praca administracyjno – biurowa.
Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy: budynek 2-piętrowy bez windy, nieprzystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo, oświetlenie dzienne i sztuczne, praca siedząca z wykorzystaniem monitora ekranowego powyżej 4 godzin dziennie.
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy:
- wykształcenie: średnie,
- złożenie oświadczenia lustracyjnego (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972r.),
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe (mile widziane):
- doświadczenie zawodowe min. 1 rok w pracy na stanowisku związanym z obiegiem dokumentów w administracji publicznej.
Inne informacje: wynagrodzenie zasadnicze wg mnożnika 1,8 – tj. 4967,946 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny - własnoręcznie podpisane,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
- oświadczenie lustracyjne (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972 r.),
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczeniu o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Druk zawierający klauzulę informacyjną dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych oraz druk zawierający pozostałe oświadczenia dostępny jest pod adresem:
Termin składania aplikacji: 22 kwietnia 2025 r. w Kancelarii Jawnej Morskiego Oddziału SG lub na adres: Morski Oddział SG ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk (decyduje data wpływu do Urzędu).
Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
W związku z powyższym, za kompletne uznaje się oferty, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane: list motywacyjny, CV oraz oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie (obowiązuje forma papierowa). Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, informujemy, że w Morskim Oddziale Straży Granicznej w Gdańsku obowiązuje „Procedura zgłoszeń wewnętrznych”. Osoba zainteresowana jej treścią może uzyskać do niej wgląd w MOSG ul. Oliwska 35, budynek nr 1 pok. 116.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Klauzula informacyjna – Dane Osobowe
Informacja o przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych znajduje się na stronie Morskiego Oddziału Straży Granicznej pod adresem:
https://bip.morski.strazgraniczna.pl/s05/ochrona-danych-osobowyc/15646,Informacje-ogolne.html