Ogłoszenie o naborze wewnętrznym na stanowisko: kierownik Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego
Komendant
Morskiego Oddziału SG w Gdańsku
ogłasza nabór wewnętrzny wśród członków korpusu służby cywilnej na stanowisko:
KIEROWNIK SEKCJI KSIĘGOWOŚCI I ROZLICZEŃ
PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
MORSKIEGO ODDZIAŁU STRAŻY GRANICZNEJ
Wymiar etatu: 1/1; Miejsce wykonywania pracy: Gdańsk, ul. Oliwska 35
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Sporządzanie okresowej sprawozdawczości finansowej i budżetowej dotyczącej działalności finansowej Oddziału w terminach i sposób określony w obowiązujących przepisach.
- Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowo-księgowej i nadzór nad prowadzeniem zgodnie zobowiązującymi przepisami urządzeń księgowych rejestrujących dochody i wydatki realizowane przez Oddział do wielkości zatwierdzonych planów oraz nadzór nad prawidłowością dekretowania dowodów księgowych.
- Nadzór nad:
- prowadzonymi rachunkami bankowymi, w tym nad terminowym regulowaniem zobowiązań, windykacją należności, terminowym rozliczaniem sum depozytowych, sum na zlecenie i pozostałych rozrachunków, w szczególności wierzytelności osób trzecich,
- prawidłowym prowadzeniem w systemie finansowo-księgowym planu wydatków i dochodów Oddziału oraz nad jego bieżącą aktualizacją,
- comiesięcznym uzgadnianiem finansowej ewidencji księgowej prowadzonej przez komórki organizacyjne Oddziału odpowiedzialne za rzeczowe wykonywanie zadań,
- prowadzonymi rejestrami w sekcji, w tym w szczególności rejestrem zobowiązań, rejestrem wystawianych faktur, rachunków, not księgowych, not odsetkowych,
- prowadzeniem ewidencji szkód i strat w majątku Oddziału,
- opracowywaniem zasad rachunkowości oraz współudział w opracowywaniu zasad obiegu dowodów księgowych,
- prowadzeniem ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, administrowaniem systemem ewidencji i sprawozdawczości z tego zakresu.
- Okresowe opiniowanie podległych pracowników.
- Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, a także w przypadku nieobecności Zastępcy Głównego Księgowego pod kątem merytorycznym wydatków grupy 0.
- Przyjmowanie za pokwitowaniem i sprawdzanie kompletności raportów kasowych, wyciągów bankowych i innych dowodów księgowych stanowiących podstawę dokonania operacji gospodarczych, w tym m.in. planów i korekt planów, dokumentów dotyczących szkód i wierzytelności, darowizn, inwentaryzacji itp.
- Przestrzeganie zasad dyscypliny budżetowej, w tym m.in. terminowe rozliczanie i odprowadzanie dochodów budżetowych, bieżąca analiza realizowanych wydatków na poszczególnych grupach wydatków oraz poszczególnych działaniach układu zadaniowego, mająca na celu niedopuszczenie do przekroczenia przyznanych limitów.
- Prowadzenie szkoleń w zakresie doskonalenia zawodowego funkcjonariuszy i pracowników pełniących funkcje finansowo-gospodarcze.
- Wykonywanie innych czynności zleconych przez Głównego Księgowego, jego zastępcę i ich przełożonych, wynikających z zajmowanego stanowiska.
Warunki pracy: praca administracyjno – biurowa, w czterokondygnacyjnym budynku, na I piętrze, budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo, praca przy monitorze powyżej 4 godzin.
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy:
- wykształcenie: wyższe,
- doświadczenie zawodowe powyżej 3 lat pracy w księgowości,
- umiejętność kierowania zespołem,
- komunikatywność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, wnikliwość, spostrzegawczość, dokładność,
- znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa w zakresie księgowości finansowej, sprawozdawczości,
- złożenie oświadczenia lustracyjnego (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972r.),
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe (mile widziane):
- wykształcenie: ekonomiczne,
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa lub zgoda na udział w procedurze sprawdzającej w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,tajne”,
- doświadczenie w pracy o podobnym charakterze,
- znajomość pracy na komputerze,
- wysoka kultura osobista.
Inne informacje: wynagrodzenie zasadnicze wg mnożnika 2,742 - tj. 7567,837 zł brutto + dodatek za wysługę lat.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV i list motywacyjny - własnoręcznie podpisane,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego,
- oświadczenie lustracyjne (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972 r.),
- klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczeniu o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Druk zawierający klauzulę informacyjną dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych oraz druk zawierający pozostałe oświadczenia dostępny jest pod adresem:
Termin składania aplikacji: 16 maja 2025 r. w Kancelarii Jawnej Morskiego Oddziału SG; lub na adres: Morski Oddział SG ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk (decyduje data wpływu do Urzędu).
Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.
W związku z powyższym, za kompletne oferty uznaje się oferty, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane: list motywacyjny, CV oraz oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie (obowiązuje forma papierowa). Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Klauzula informacyjna – Dane Osobowe
Informacja o przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych znajduje się na stronie
Morskiego Oddziału Straży Granicznej pod adresem:
https://bip.morski.strazgraniczna.pl/s05/ochrona-danych-osobowyc/15646,Informacje-ogolne.html