Wolne stanowiska w SC

Ogłoszenie o naborze wewnętrznym na stanowisko: kierownik Sekcji Księgowości i Rozliczeń Pionu Głównego Księgowego

Komendant

Morskiego Oddziału SG w Gdańsku

ogłasza nabór wewnętrzny wśród członków korpusu służby cywilnej na stanowisko:

KIEROWNIK SEKCJI KSIĘGOWOŚCI I ROZLICZEŃ

PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

MORSKIEGO ODDZIAŁU STRAŻY GRANICZNEJ

 

Wymiar etatu: 1/1; Miejsce wykonywania pracy: Gdańsk, ul. Oliwska 35

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  1. Sporządzanie okresowej sprawozdawczości finansowej i budżetowej dotyczącej działalności finansowej Oddziału w terminach i sposób określony w obowiązujących przepisach.
  2. Organizowanie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowo-księgowej i nadzór nad prowadzeniem zgodnie zobowiązującymi przepisami urządzeń księgowych rejestrujących dochody i wydatki realizowane przez Oddział do wielkości zatwierdzonych planów oraz nadzór nad prawidłowością dekretowania dowodów księgowych.
  3. Nadzór nad:

- prowadzonymi rachunkami bankowymi, w tym nad terminowym regulowaniem zobowiązań, windykacją należności, terminowym rozliczaniem sum depozytowych, sum na zlecenie i pozostałych rozrachunków, w szczególności wierzytelności osób trzecich,

- prawidłowym prowadzeniem w  systemie finansowo-księgowym planu wydatków i dochodów Oddziału oraz nad jego bieżącą aktualizacją,

- comiesięcznym uzgadnianiem finansowej ewidencji księgowej prowadzonej przez komórki organizacyjne Oddziału odpowiedzialne za rzeczowe wykonywanie zadań,

- prowadzonymi rejestrami w sekcji, w tym w szczególności rejestrem zobowiązań, rejestrem wystawianych faktur, rachunków, not księgowych, not odsetkowych,

- prowadzeniem ewidencji szkód i strat w majątku Oddziału,

- opracowywaniem zasad rachunkowości oraz współudział w opracowywaniu zasad obiegu dowodów księgowych,

- prowadzeniem ewidencji analitycznej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, administrowaniem systemem ewidencji i sprawozdawczości z tego zakresu.

  1. Okresowe opiniowanie podległych pracowników.
  2. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, a także w przypadku nieobecności Zastępcy Głównego Księgowego pod kątem merytorycznym wydatków grupy 0.
  3. Przyjmowanie za pokwitowaniem i sprawdzanie kompletności raportów kasowych, wyciągów bankowych i innych dowodów księgowych stanowiących podstawę dokonania operacji gospodarczych, w tym m.in. planów i korekt planów, dokumentów dotyczących szkód i wierzytelności, darowizn, inwentaryzacji itp.
  4. Przestrzeganie zasad dyscypliny budżetowej, w tym m.in. terminowe rozliczanie i odprowadzanie dochodów budżetowych, bieżąca analiza realizowanych wydatków na poszczególnych grupach wydatków oraz poszczególnych działaniach układu zadaniowego, mająca na celu niedopuszczenie do przekroczenia przyznanych limitów.
  5. Prowadzenie szkoleń w zakresie doskonalenia zawodowego funkcjonariuszy i pracowników pełniących funkcje finansowo-gospodarcze.
  6. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Głównego Księgowego, jego zastępcę i ich przełożonych, wynikających z zajmowanego stanowiska.

Warunki pracy: praca administracyjno – biurowa, w czterokondygnacyjnym budynku,  na I piętrze, budynek nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo, praca przy monitorze powyżej 4 godzin.

 Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy:

  • wykształcenie: wyższe,
  • doświadczenie zawodowe powyżej 3 lat pracy w księgowości,
  • umiejętność kierowania zespołem,
  • komunikatywność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, wnikliwość, spostrzegawczość, dokładność,
  • znajomość i umiejętność stosowania obowiązujących przepisów prawa w zakresie księgowości finansowej, sprawozdawczości,
  • złożenie oświadczenia lustracyjnego (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972r.),
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe (mile widziane):

  • wykształcenie: ekonomiczne,
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa lub zgoda na udział w procedurze sprawdzającej w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,tajne”,
  • doświadczenie w pracy o podobnym charakterze,
  • znajomość pracy na komputerze,
  • wysoka kultura osobista.

Inne informacje: wynagrodzenie zasadnicze wg mnożnika 2,742  - tj. 7567,837 brutto + dodatek za wysługę lat.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • CV i list motywacyjny - własnoręcznie podpisane,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego,
  • oświadczenie lustracyjne (dotyczy osób urodzonych przed 01 sierpnia 1972 r.),
  • klauzula informacyjna dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczeniu o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Druk zawierający klauzulę informacyjną dla osób ubiegających się o pracę w MOSG wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych oraz druk zawierający pozostałe oświadczenia dostępny jest  pod adresem:

https://bip.morski.strazgraniczna.pl/s05/nabor-do-sluzby-cywilne/przepisy-i-wzory-dokume/10074,Informacje-ogolne.html

Termin składania aplikacji: 16 maja 2025 r. w Kancelarii Jawnej Morskiego Oddziału SG; lub na adres: Morski Oddział SG ul. Oliwska 35, 80-563 Gdańsk (decyduje data wpływu do Urzędu).

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”.

W związku z  powyższym, za kompletne oferty uznaje się oferty, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane: list motywacyjny, CV oraz oświadczenia osoby ubiegającej się o zatrudnienie (obowiązuje forma papierowa). Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.

Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, informujemy, że w Morskim Oddziale Straży Granicznej w Gdańsku obowiązuje „Procedura zgłoszeń wewnętrznych”. Osoba zainteresowana jej treścią może uzyskać do niej wgląd w MOSG ul. Oliwska 35, budynek nr 1 pok. 116.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

 

Klauzula informacyjna – Dane Osobowe

Informacja o przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych znajduje się na stronie

Morskiego Oddziału Straży Granicznej pod adresem:

https://bip.morski.strazgraniczna.pl/s05/ochrona-danych-osobowyc/15646,Informacje-ogolne.html

 

Metryczka

Data wytworzenia 05.05.2025
Data publikacji 05.05.2025
Data modyfikacji 06.05.2025
Podmiot udostępniający informację:
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Ewa Szymańska
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Szymańska Wydział Kadr i Szkolenia
Osoba modyfikująca informację:
Ewa Szymańska
do góry